1. איזה גודל של דוד אנחנו צריכים?
הכמות הנדרשת של מים חמים לאדם היא 30-40 ליטר ביום, בממוצע.
2. כמה עולה לחמם את המים בדוד ע"י חשמל?
תעריפי החשמל משתנים מעת לעת.
בהנחה שקילוואט לשעה עולה 60 אגורות, תיהיה העלות 1.5 ש"ח, לכל שעת פעולה של הדוד.
כאשר מדליקים מדליקים את הדוד מידי יום, לשעתיים, תיהיה העלות החודשית כ- 90 ש"ח.
3. עוצמת קרינת השמש משפיעה על חימום המים שלנו. מהן הסיבות להבדלי קרינת השמש בין חודשי הקיץ והחורף, ולכך שאנו מרגישים שבחורף הדוד מחמם פחות גם בימי שמש?
4. כמה זמן ייקח לי לחמם דוד בחורף ע"י חשמל?
בהנחה שטמפרטורת המים הקרים בכניסה לדוד הינה 15 מעלות צלסיוס להלן הערכת זמן החימום שיידרש :
במידה וטמפרטורת המים נמוכה יותר יתארך זמן החימום
5. כמה זמן ייקח לי לחמם מים שיספיקו למקלחת אחת בחורף?
מקלחת של 10 דקות, תדרוש הדלקת דוד חשמל למשך כשעה – שעה ועשרים
6. מה הוא ציפוי אמייל בואקום בדודי השמש ומדוע הוא חשוב?
ציפוי אמייל הינו ציפוי היוצר בידוד מוחלט, ולאורך שנים, בין המים לגוף הדוד. בכך מונע הציפוי היווצרות חלודה, ושומר על תקינות ויעילות הדוד לאורך זמן, ומבטיח מים נקיים.
שלמות הציפוי ואחידותו הינם גורמים קריטיים לאיכותו. בנוסף לציפוי האמייל האיכותי הנמצא בדודי שמש ובדודי חשמל של כרומגן, ישנו חלק נוסף אשר תפקידו להגן על הפלדה במקומות בהם יש פגמים באמייל. חלק זה ניקרא אנודה. ישום האמייל בואקום מבטיח כיסוי מושלם ואחיד של פני שטח הדוד הפנימי. תהליך ציפוי המתכת באמייל ואקום הינו תהליך מורכב המצריך כלים מיוחדים וניסיון רב. כרומגן הינה החברה הראשונה בארץ, ובין המובילות בעולם, בטכנולוגיית ציפוי האמייל ויישומו בואקום.
עובדה זו מאפשרת לה להעניק אחריות של 8 שנים לדוודים. (בכפוף לתנאים בתעודת האחריות).
7. האם ניתן להגן על הקולט נגד קפיאה?
כן בהחלט. כרומגן פיתחה את כרומגן Super, מערכת סולארית הנותנת פיתרון מלא לאזורי קרה, באמצעות שימוש בשיטת חימום סגורה . הגנה מפני הקפיאה נעשית ע"י החדרת נוזל למניעת קפיאה למערכת, השומר ומגן על הקולט מפני נזקי מזג האוויר.
באזורי קרה מומלץ לשדרג את הקולט לקולט בעל זכוכית מחוסמת – קולט עמיד במיוחד בעל איכויות גבוהות ועמידות בפני הפרשי טמפרטורות.
8. איך כדאי לטפל בדוד ובקולט על מנת להאריך את חיי המוצרים?
כמו כל מכשיר חשמלי, חשוב לבצע טיפול ותחזוקה מונעת אחת לשנתיים, על ידי טכנאי מורשה. הטיפול יכלול: החלפת סילפוס במגן האבנית וניקוי הסנן, ניקוז שסתום הביטחון, ניקוי הקולט חיצונית, שטיפה פנימית והחלפת אנודה.
הקפדה על ביצוע טיפולים בזמן, תאריך את חיי המערכת הסולארית בשנים רבות ותחסוך כסף רב. בנוסף, מומלץ מאד להגן על המערכת על ידי הוספת מגן אבנית לדוד והחלפתו אחת לשנה וחצי.
9. למה חשוב להתאים את גודל הקולט לדוד?
התאמה בין גודל הדוד לתפוקת הקולט הינה מרכיב בסיסי וקריטי לתפקודה התקין של המערכת הסולארית. תחילה יש לבחור נפח דוד בהתאם לגודל המשפחה/כמות המשתמשים, ועל פי גודל הדוד יש להתאים את הקולט. זאת על מנת שתפוקת הקולט תספיק לחמם את המים על ידי אנרגית השמש. התאמה נכונה תאפשר ניצול מיטבי של השמש וחיסכון בחשמל.
10. מהי טמפרטורת המים בהם אנו מתקלחים?
טמפרטורת השימוש הנוחה משתנה מעט מאדם לאדם ומעונה לעונה. במחקר שנערך בחברת כרומגן נמצא כי בממוצע נשים מתקלחות בטמפרטורת מים של כ- C˚41 וגברים בטמפרטורת מים של כ- C˚39.
11. בכמה מים אנו משתמשים במקלחת אחת?
כמות המים משתנה מאדם לאדם ומעונה לעונה. בממוצע נשים צורכות כ- 45 ליטרים מים במקלחת, וגברים צורכים כ- 40 ליטרים.
מי המקלחת הם מי דוד חמים המעורבבים עם מים קרים מהרשת הביתית.
12. מה הן מערכות פתוחות ומערכות סגורות?
רובן המכריע של המערכות הסולאריות המותקנות בישראל הינן מערכות פתוחות, בהן המים הנצרכים עוברים בקולט, מתחממים, ויוצאים מהדוד לצורך השימוש הביתי.
במסלול זה עלולים המים לבוא במגע עם לכלוך ומשקעים המצטברים בצנורות הנמצאים בקולט.
שיטת החימום במערכת סגורה באמצעות מחליף חום, יוצרת הפרדה בין חימום המים בקולט לבין המים לשימוש הביתי.
כרומגן מציעה את כרומגן Super – מערכת סולארית חדשה הפועלת בשיטת החימום במערכת סגורה באמצעות מחליף חום.
היחידה בישראל הנותנת פיתרון למניעת אבנית בקולט ופיתרון מלא נגד קפיאה לאזורי קרה.
בנוסף, השימוש בטכנולוגיה הסגורה, בה פועלת המערכת, משפר את אורך חיי המערכת, שומר על יעילותה לאורך זמן, ומבטיח מים נקיים כתוצאה מההפרדה בין המים בקולט לבין המים לשימוש הביתי.
13. מהו ברז ערבול?
ברז ערבול הינו אביזר צנרת המותקן ביציאת המים החמים מהדוד אשר דואג לשמור על טמפרטורה מירבית של – 50ºC. התקן הישראלי למערכות סולאריות (ת"י 579) מחייב התקנת אביזר זה. (בבית חדש לא יתקבל טופס 4 בלעדיו!).
ברז הערבול מונע אפשרות לכוויה במידה ופותחים את הברז בבית על חום מרבי, ובכך מגן על כלל המשתמשים, בדגש על ילדים קטנים וקשישים.
14. דוד השמש מטפטף במשך היום – האם בהכרח יש תקלה?
לא. בכל מערכות כרומגן מותקנים פורקי לחץ שתפקידם להגן על הדוד והקולט מפיצוץ במידה והלחץ עולה. כאשר הלחץ בדוד ו/או הקולט עולה על 8 ATM, פורק הלחץ יטפטף, יפרוק את לחץ היתר, וישמור על המערכת.
לחץ גבוה יכול להיווצר כתוצאה מלחץ יתר ברשת מי האספקה לבית, או בקיץ כתוצאה מחום גבוה מאוד בדוד שנוצר משילוב של יום חם מאוד ומיעוט שימוש במים חמים (כדוגמת העדרות מהבית בשל חופשת קיץ).
15. אין מים חמים גם לאחר ימים שטופי שמש, למה?
ככל הנראה הקולט סתום מאבנית ו/או לכלוך. מעבר המים בין הדוד לקולט נפסק, והמים החמים מהקולט לא מגיעים לדוד. במקרה כזה מומלץ לבצע ניקוי לקולט על ידי טכנאי מורשה כרומגן. במקרים בהם לא ניתן לפתוח את הסתימה מומלץ להחליף קולט.
בכדי להאריך את חיי המערכת הסולארת, ממליצה כרומגן להתקין מגן אבנית וסנן המגינים על המערכת. טיפול מונע תקופתי והחלפה של החומר במגן האבנית מאריך את חיי הקולט, מביא לחיסכון כספי רב בטווח הארוך, ושקט נפשי.
16. התקלקל לי הדוד , איזה סוג דוד כדאי לקנות?
כאשר הדוד התקלקל רצוי להחליפו לדוד חדש עם ציפוי אמייל למים נקיים. סוג הדוד תלוי במבנה המגורים ובצורת המערכת בביתך. יש דודי שמש , דודי חשמל דודים עם מחליפי חום ויש מערכות סולאריות מתקדמות לחימום מים מבית כרומגן.
17. התקלקל לי קולט, איזה סוג קולט כדאי לקנות?
בחירת הקולט קשורה לסוג ונפח הדוד שברשותך. קולטי כרומגן בעלי ריתוך לייזר מתקדם ועמידים במים.
חשוב לבחור בקולט המתאים מבחינת הנצילות לנפח הדוד שברשותכם.
למתגוררים באזורים מוכי אבנית או באזורי קרה מומלץ לרכוש את מערכת כרומגן Super, מערכת סגורה אשר תשמור על הקולטים לאורך שנים מבעיות אבנית ופיצוץ בטמפרטורות נמוכות.
ניתן לבחור בין סוגי קולטים שונים.
18. אני לקוח של כרומגן, מה עלי לעשות במקרה של תקלה?
לרשות לקוחות כרומגן פועל מוקד השירות 9944 *. במידה והתיקון הינו במסגרת תקופת האחריות, יתואם לך ביקור טכנאי. במידה ועברת את תקופת האחריות נדאג לתאם לך ביקור של מפיץ מורשה באזורך.
על מנת להעניק שירות יעיל ומקצועי, מומלץ להצטייד במספר הסיראלי של המוצר שברשותך.
המספר הסיראלי נמצא בתעודת האחריות , או במדבקה הנמצאת על המוצר שרכשת. שירותים באחריות ינתנו רק בהצגת מספר זה.
19. מה זה משווק מורשה של כרומגן?
לכרומגן עשרות משווקים מורשים הפרוסים ברחבי הארץ.
משווק מורשה כרומגן רשאי למכור, לשווק ולהתקין את מוצרי כרומגן השונים כולל מערכות סולאריות לחימום מים מתקדמות וחדשניות כדוגמת: כרומגן Super, וכרומגן Classic
המשווקים המורשים' ונותני השירות של כרומגן' נבחרו בקפידה, והם עוברים הדרכות מקצועיות מטעם החברה, ומספקים שירותים לקהל הלקוחות הפרטי ולבעלי המקצוע.
המשווקים המורשים של כרומגן הינם בעלי ידע וניסיון מקצועי רב שנים, ומחוייבים לאמינות, מקצועיות, מחירים, ועמידה ברמת שירות ומקצועיות ללא פשרות אותה מכתיבה חברת כרומגן.
20. מה זה בוילר?
כשאומרים בוילר, מתכוונים לדוד חימום חשמלי או דוד שמש בעברית. בוילר היא מילה לועזית שהשתרשה אצלינו. משמעות המילה היא מיכל שניתן להרתיח בו מים.
משפטים כדוגמת "להדליק את הבוילר ", משמעותם להדליק את הרכיב החשמלי הקיים בדוד חשמל או בדוד שמש על מנת לקבל מים חמים.
לפרטים על מגוון דודי כרומגן חייגו 9944*
21. למה משמש טרמוסטט לדוד?
לא בכל פעם שהדוד לא מחמם, נדרש תיקון דוד שלם. הכירו את הטרמוסטט.
טרמוסטט לדוד הינו רכיב חשמלי הנמצא בגוף החימום. תפקידו להפסיק ולהדליק את פעולת החימום כאשר המים מגיעים לטמפרטורה הרצויה. תפקיד גוף החימום הוא לחמם את המים בדוד.
כשאין מים חמים בחימום מהחשמל, מומלץ לבדוק את תקינות הטרמוסטט. כשהטרמוסטט אינו תקין או שרוף, גוף החימום אינו מחמם את המים.
במקרים אלו יש צורך בהחלפת גוף החימום כולו או בהחלפת הטרמוסטט בלבד. ההמלצה תינתן על ידי בעל מקצוע מוסמך. החלפת רכיבים חשמליים תעשה על ידי חשמלאי מוסמך בלבד. תקופת האחריות של טרמוסטט לדוד הינה שנה.
(עלות החלפת טרמוסטט לדוד הינה כ- 300 ש"ח ללקוחות שאינם במסגרת האחריות, וכוללת את האביזר עצמו והעבודה הנדרשת).
להזמנת טכנאי שירות כרומגן חייגו 9944*
22. מסנן אבנית – למה אנחנו צריכים?
המים בארץ מלאים באבנית הפוגעת לנו במוצרי חשמל ביתיים כגון: קומקום חשמלי, מכונת כביסה, מייבש כביסה ועוד…
התקנת מסנן אבנית בבית משביחה את המים, מונעת לכלוך, חלודה, זיהומים, סתימות וריקבונות הנוצרים בעקבות נזקי והצטברות אבנית. מוצרי מסנן אבנית ממשפחת ספיר מבית כרומגן ועמיעד, דוגאים לסינון האבנית והשבחת המים, ועל ידי כך מאריכים את חיי המוצרים הביתיים, הברזים, קולטי שמש, דוד שמש/דוד חשמל ומערכת הצנרת הביתית.
23. מתי מומלץ להזמין טכנאי דוד שמש?
אנו ממליצים לבצע בדיקת תקינות שגרתית על ידי טכנאי דודים וחשמל מוסמך עם תחילת עונת החורף והקיץ, על מנת להבטיח שימוש בטיחותי ותקין של המערכת הסולארית : דוד השמש ומרכיביו והקולט.
מעבר לכך, ישנן מספר תקלות נפוצות שמצריכות הזמנת טכנאי דודים:
24. אין מים חמים גם לאחר ימים שטופי שמש, למה?
ככל הנראה הקולט סתום מאבנית ו/ או לכלוך, מעבר המים בין הדוד לקולט נפסק, והמים החמים מהקולט לא מגיעים לדוד. במקרה כזה מומלץ לבצע ניקוי לקולט על ידי טכנאי מורשה כרומגן. במקרים בהם לא ניתן לפתוח את הסתימה מומלץ להחליף קולט. בכדי להאריך את חיי המערכת הסולארית, ממליצה כרומגן להתקין מגן אבנית וסנן המגינים על המערכת. טיפול מונע תקופתי והחלפה של החומר במגן האבנית מאריך את חיי הקולט, מביא לחיסכון כספי רב בטווח הארוך, ושקט נפשי.
טכנאי דודי שמש וחשמל של כרומגן
טכנאי דוד שמש וחשמל של כרומגן יגיע לביתכם ויטפל בכל בעיה או נושא, תוך מתן ייעוץ מקצועי בכל הקשור לשימוש בדוד השמש ובאחזקתו, ובמערכות הסולאריות של כרומגן.
טכנאי דודים (שמש וחשמל) של כרומגן עומדים לרשותכם בתיאום מראש ומוסמכים על ידינו לטפל בכל תקלה, בכפוף לתנאי תעודת האחריות של המוצר שברשותכם. כמו כן יידעו להתאים עבורכם מערכת סולארית, סוג דוד שמש או דוד חשמל, וקולט, על פי הצרכים.
טכנאי הבית של כרומגן מבצעים טיפולים כגון: החלפת חמם (פלאנג'), החלפת גוף חימום וטרמוסטט, התקנת וניקוי ווסת נגד כוויות (ברז ערבול) ועוד.
מחפשים מתקין דודי שמש? גם אם אינכם נמנים עם לקוחות כרומגן נדאג שיגיע לביתכם טכנאי מורשה אשר יעניק לכם שירות מקצועי ואדיב.
יש לכם בעיה ואתם זקוקים לטכנאי? התקשרו אלינו 9944*. במידה והתיקון במסגרת האחריות, יתואם לכם ביקור טכנאי.