דברים שכדאי לדרוש מאיש המקצוע:
1. צנרת בין הדוד לקולט – צנרת תקנית הינה מנחושת. בעלי מקצוע רבים משתמשים בחיבורי פלסטיק במקום להשתמש בצנרת מנחושת. כאשר הצנרת בין הדוד לקולט אינה מנחושת /מתכתית, היא עלולה להתפוצץ מהחום ולגרום נזק הן של איבוד מים רבים והן סיכוי לכוויות אם מישהו בסביבה. התפוצצות הצנרת מתרחשת בעיקר בקיץ כשהטמפ' גבוהות, לדוגמא כאשר משפחות נמצאות בחופשה ואינן בבית, איבוד המים יכול להיות רב.
2. ווסת נגד כוויות (בשמו המקצועי ברז ערבול ) – הווסת דואג לכך שהמים איתם אנחנו מתקלחים לא יעלו על 52 מעלות, ובכך מבטיח הימנעות מכוויות. התקן בישראל קובע שיש להתקין ווסת נגד כוויות בכל התקנת מערכת סולארית ודוד. בעלי מקצוע רבים בארץ אינם מתקינים רכיב זה כי יש לו עלות נוספת. המשמעות של אי קיום ווסת במערכת היא סכנה לכוויות בעיקר בעונת הקיץ כשטמפ' המים בדוד היא גבוה מאד ויכולה להגיע למעלה מ- 80 מעלות.
3. קשירת המערכת – קשירת המערכת על הגג בצורה תיקנית מונעת פגיעה במערכת גם במזג אוויר חורפי וסופות. אי קשירת המערכת בצורה נכונה תגרום לקולטים לעוף במזג אוויר סוער.
4. אביזרים – שימוש באביזרי התקנה ומחברים איכותיים ותקניים ישמרו על הדוד מפני חלודה לאורך שנים.
5. התאמת הקולט לדוד – בחירת סוג הקולט לדוד אינה רק לפי נפח הדוד אלא תלויה גם בתנאי השטח (הצללות, כיווני אוויר). איש מקצוע מומחה יידע להתאים את המערכת כך שתמקסם את השימוש באנרגיית השמש .
6. אביזר לא מקורי של החברה היצרנית גורם לביטול באחריות על המוצר – רבים לא יודעים שבמידה ובעל מקצוע שהגיע לתקן, התשמש או החליף אביזר או חלק שאינו מקורי, משמע שהאחריות למוצר בטלה. חשוב להקפיד לבקש מאיש המקצוע להשתמש רק בחלקים מקוריים של החברה היצרנית.
7. מתקין מורשה – מומלץ להזמין טכנאי דוד שמש או חשמל מקצועי המשמש כמתקין מורשה של חברה ייצרנית, דבר שיבטיח התקנה תיקנית, בטיחותית ומקצועית.
טכנאי שירות כרומגן
כרומגן היא המובילה בקרב יצרני מערכות סולאריות לחימום מים.
בכרומגן צוות טכנאי שירות מיומן ומקצועי המבצע שירותים וטיפולים שונים בכל חלקי הארץ וללקוחות כל החברות.
להזמנת טכנאי שירות כרומגן התקשרו 9944 *.
כמו כן ניתן לפנות לאחד מהמשווקים המורשים של כרומגן במקום מגוריכם .