שאלות נפוצות

שאלות נפוצות

איזה גודל של דוד אנחנו צריכים?

הכמות הנדרשת של מים חמים לאדם היא 30-40 ליטר ביום בממוצע. ל- 2 אנשים יכול להספיק דוד בנפח 80 ליטר. משפחה בת 3-4 נפשות דוד בנפח 120 ליטר, משפחה בת 4-5 נפשות 150 ליטר , מעל 5 נפשות מומלץ דודו בנפח 200 ליטר.

כמה עולה לחמם את המים בדוד ע"י חשמל?

תעריפי החשמל משתנים מעת לעת, בהנחה שקילוואט שעה עולה 60 אגורות העלות היא 1.5 ₪ לכל שעת פעולה של הדוד. העלות החודשית כשמדליקים מידי יום את הדוד לשעתיים היא כ- 90 ש"ח.

עוצמת קרינת השמש משפיעה על חימום המים שלנו. מהן הסיבות להבדלי קרינת השמש בין חודשי הקיץ והחורף, ולכך שאנו מרגישים שבחורף הדוד מחמם פחות גם בימי שמש?
  1. פחות שעות שמש - בחודשי החורף הקרינה הממוצעת נמוכה יותר מבחודשי הקיץ. יש פחות שעות שמש וזווית השמש ביחס לקרקע משתנה. כתוצאה מכך נרגיש שהדוד אינו מחמם כמו בקיץ. בימים גשומים /מעוננים כמעט ולא נרגיש את קרינת השמש בהשפעתה על חימום הדוד.
  2. אנרגיית שמש שונה בחורף ובקיץ – גם במקרה והיה יום שמש בחורף , כמות האנרגייה המופקת מהשמש בחודשי החורף, אינה מספיקה לחימום דוד בהשוואה לאנרגיית השמש ביום קיץ .
  3. טמפ' המים שלנו בחורף קרה יותר – המים מושפעים מטמפ' הסביבה . בחורף המים קרים יותר מבימי הקיץ, בין היתר בגלל היותם מושפעים מהצנרת הקרובה לקרקע. ככל שהמים קרים יותר , משך הזמן הנדרש לחימום גדול יותר .
כמה זמן ייקח לי לחמם דוד בחורף ע"י חשמל?

בהנחה שטמפרטורת המים הקרים בכניסה לדוד הינה 15 מעלות צלסיוס להלן הערכת זמן החימום שיידרש :
דוד 120 ליטר – כשלוש שעות
דוד 150 ליטר – כשלוש שעות וארבעים דקות
דוד 200 ליטר – כ-4 שעות

  • במידה וטמפ' המים נמוכה יותר יתארך זמן החימום.
כמה זמן ייקח לי לחמם מקלחת אחת בחורף?

חימום מקלחת של 10 דקות בהדלקת דוד חשמל ייקח כשעה – שעה ועשרים.

רוצים לדעת כמה מים חמים יש לכם בדוד?

התקדמו ל-chromagen digital המערכת עם הצג הדיגיטלי בתוך הבית המציג את כמות המים החמים הקיימים בדוד . המערכת מאפשרת תכנון ושליטה על המים החמים ובכך מאפשרת לחסוך בחשמל ובמים.

מה הוא ציפוי אמייל בואקום בדודי השמש ומדוע הוא חשוב?

ציפוי אמייל הינו ציפוי המבודד לחלוטין ולאורך שנים בין המים לגוף הדוד ובכך מונע היווצרות חלודה ושומר על תקינות ויעילות הדוד לאורך זמן ומבטיח מים נקיים ובריאים. שלמות הציפוי ואחידותו הינם גורמים קריטיים לאיכותו. בנוסף לציפוי האמייל האיכותי נימצא בדודי כרומגן חלק שתפקידו להגן על הפלדה במקומות בהם יש פגמים באמייל. חלק זה ניקרא אנודה. ישום האמייל בואקום מבטיח כיסוי מושלם ואחיד של פני שטח הדוד הפנימי. תהליך ציפוי מתכת באמייל ואקום הינו תהליך מורכב המצריך כלים מיוחדים וניסיון רב. כרומגן הינה החברה הראשונה בארץ ובין המובילות בעולם בטכנולוגיית ציפוי האמייל ויישומו בואקום, עובדה המאפשרת לה להעניק אחריות של 8 שנים לדוודים*. ציפוי אמייל איכותי מבטיח כאמור מים נקיים ובריאים.
* בכפוף לתנאים בתעודת האחריות

האם ניתן להגן על הקולט נגד קפיאה?

כן בהחלט. כרומגן פיתחה את chromagen super מערכת סולארית הנותנת פיתרון מלא ובריא לאזורי קרה. מערכת זו פועלת בשיטת חימום סגורה . הגנה מפני הקפיאה נעשית ע"י החדרת נוזל למניעת קפיאה למערכת , השומר ומגן על הקולט מפני נזקי מזג האוויר. באזורי קרה מומלץ לשדרג את הקולט לקולט בעל זכוכית מחוסמת . קולט עמיד במיוחד בעל איכויות גבוהות ועמידות בפני הפרשי טמפ'.

איך כדאי לטפל בדוד ובקולט על מנת להאריך את חיי המוצרים?

כמו כל מכשיר חשמלי, חשוב לבצע טיפול ותחזוקה מונעת אחת לשנתיים, ע"י טכנאי מורשה . הטיפול יכלול: החלפת סילפוס במגן האבנית וניקוי הסנן, ניקוז שסתום הביטחון, ניקוי הקולט חיצונית ושטיפה פנימית והחלפת אנודה. הקפדה על ביצוע טיפולים בזמן, תאריך את חיי המערכת בשנים רבות ותחסוך כסף רב. בנוסף , מומלץ מאד להגן על המערכת ע"י הוספת מגן אבנית לדוד ולהחליפו אחת לשנה וחצי.

למה חשוב להתאים את גודל הקולט לדוד?

התאמה בין גודל הדוד לתפוקת הקולט הינה מרכיב בסיסי וקריטי לתפקודה התקין של המערכת הסולרית. תחילה יש לבחור נפח דוד בהתאם לגודל המשפחה/ כמות המשתמשים, וע"פ גודל הדוד יש להתאים את הקולט. זאת על מנת שתפוקת הקולט תספיק לחמם את המים ע"י אנרגית השמש. התאמה נכונה תאפשר ניצול מיטבי של השמש וחיסכון בחשמל.

מהי טמפרטורת המים בהם אנו מתקלחים?

טמפרטורת השימוש הנוחה משתנה במעט מאדם לאדם ומעונה לעונה. במחקר שנערך בחברת כרומגן נמצא כי בממוצע נשים מתקלחות במים בטמפ' של C˚41 וגברים בטמפ' של C˚39.

בכמה מים אנחנו משתמשים למקלחת?

כמות המים משתנה גם היא מאדם לאדם ומעונה לעונה . בממוצע נשים צורכות כ 45 ליטר מים למקלחת וגברים כ 40 ליטר. מי המקלחת הם מי דוד חמים המעורבבים עם מים קרים מהרשת הביתית.

מה הן מערכות פתוחות ומערכות סגורות?

רובן המכריע של המערכות הסולאריות המותקנות בישראל הינן מערכות פתוחות, בהן המים החמים שאנו משתמשים בהם בבית עוברים בקולט, מתחממים, ויוצאים מהדוד לצורך השימוש הביתי.

במסלול זה עלולים המים לצבור לכלוך ומשקעים המצטברים בצנורות הנמצאים בקולט.
שיטת החימום במערכת סגורה באמצעות מחליף חום, יוצרת הפרדה בין חימום המים בקולט לבין המים לשימוש הביתי.

כרומגן מציעה את Chromagen Super. מערכת סולארית חדשה הפועלת בשיטת החימום במערכת סגורה באמצעות מחליף חום , היחידה בישראל הנותנת פיתרון למניעת אבנית בקולט ופיתרון מלא נגד קפיאה לאזורי קרה.

בנוסף, השימוש בטכנולוגיה הסגורה בה פועלת המערכת משפר את אורך חיי המערכת, שומר על יעילות המערכת לאורך זמן, ומבטיח מים נקיים ובריאים כתוצאה מההפרדה בין המים בקולט לבין המים לשימוש הביתי מבטיחה מים נקיים ובריאים.

לפרטים נוספים אודות מערכת chromagen super פנו למוקד השירות שלנו 9944 *

מהו ברז ערבול?

ברז ערבול הינו אביזר צנרת המותקן ביציאת המים החמים מהדוד, אשר דואג לשמור על טמפ' מירבית של - 50ºC. התקן הישראלי למערכות סולריות (ת"י 579) מחייב התקנת אביזר זה. (בבית חדש לא יתקבל טופס 4 בלעדיו !) ברז הערבול מונע אפשרות לכוויה במידה ופותחים את הברז בבית על חום מרבי, בעיקר ילדים קטנים וקשישים.

דוד השמש מטפטף במשך היום- האם בהכרח יש תקלה?

לא . בכל במערכות כרומגן מותקנים פורקי לחץ, שתפקידם להגן על הדוד והקולט מפיצוץ במידה והלחץ עולה. כאשר הלחץ בדוד ו/או הקולט עולה על 8 ATM, פורק הלחץ יטפטף, יפרוק את לחץ היתר, וישמור על המערכת. לחץ גבוה יכול להיווצר כתוצאה מלחץ יתר ברשת מי האספקה לבית, או בקיץ כתוצאה מחום גבוה מאוד בדוד שנוצר משילוב של יום חם מאוד ומיעוט שימוש במים חמים. למשל- במשך חופשת קיץ משפחתית.

אין מים חמים גם לאחר ימים שטופי שמש, למה?

ככל הנראה הקולט סתום מאבנית ו/ או לכלוך , מעבר המים בין הדוד לקולט נפסק, והמים החמים מהקולט לא מגיעים לדוד. במקרה כזה מומלץ לבצע ניקוי לקולט ע"י טכנאי מורשה כרומגן . במקרים בהם לא ניתן לפתוח את הסתימה מומלץ להחליף קולט. בכדי להאריך את חיי המערכת הסולארית , ממליצה כרומגן להתקין מגן אבנית וסנן המגינים על המערכת. טיפול מונע תקופתי והחלפה של החומר במגן האבנית מאריך את חיי הקולט , מביא לחיסכון כספי רב בטווח הארוך, ושקט נפשי.

התקלקל לי הדוד , איזה סוג דוד כדאי לי לקנות?

כאשר הדוד התקלקל רצוי להחליפו לדוד עם מחליף חום והכנה ל-Chromagen Digital. דוד כזה מונע היווצרות אבנית בקולט ומאפשר לקולט לעבוד עוד שנים רבות. כאשר יתקלקל הקולט ניתן יהיה להתקין קולט חדש ואז תעבוד המערכת שנים רבות ללא היווצרות אבנית בקולט ותשמור על נצילות גבוהה לאורך כל משך חייה.

התקלקל לי קולט, איזה סוג קולט כדאי לי לקנות?

מומלץ לבחון מה מצב הדוד. אם הדוד במצב טוב מחליפים את הקולט. אם הדוד במצב לא טוב מומלץ להחליף את כל המערכת ולרכוש את מערכת Chromagen Super , מערכת סגורה שתשמור על נצילות המערכת לאורך שנים.

אני לקוח של כרומגן , מה עלי לעשות כשיש לי תקלה?

לרשות לקוחות כרומגן פועל מוקד השירות 9944 *. במידה והתיקון הינו במסגרת תקופת האחריות , יתואם לך ביקור טכנאי. במידה ועברת את תקופת האחריות נדאג לתאם לך ביקור של מפיץ מורשה באזורך.  

על מנת להעניק שירות יעיל ומקצועי, מומלץ להצטייד במספר הסיראלי של המוצר שברשותך.  

המספר הסיראלי נמצא בתעודת האחריות , או במדבקה הנמצאת על המוצר שרכשת. שירותים באחריות ינתנו רק בהצגת מספר זה.

מה זה משווק מורשה של כרומגן?

לכרומגן עשרות משווקים מורשים הפרוסים ברחבי הארץ.

משווק מורשה כרומגן רשאי למכור, לשווק ולהתקין את מוצרי כרומגן השונים כולל מערכות מתקדמות כמו chromagen digital ו-chromagen super.

המשווקים המורשים ונותני השירות של כרומגן נבחרו בקפידה. הם עוברים הדרכות מקצועיות מטעם החברה, ועובדים מול קהל לקוחות פרטי ובעלי מקצוע.

המשווקים המורשים של כרומגן הם בעלי ידע וניסיון מקצועי רב שנים, ומחוייבים לאמינות, מקצועיות, מחירים הוגנים המותאימים לתקלה, ולעמידה

ברמת שירות ומקצועיות שכרומגן מכתיבה.

למציאת המשווק המורשה הקרוב אליך לחץ כאן